רבין כלי עבודה וציוד טכני


מלגזה – כלי עבודה שימושי

 מייעלים תהליכי עבודה

באופן מתמיד מחפשים, עסקים יצרניים וכל עולם התעשייה פתרונות חכמים ומתקדמים שיאפשרו להם לבצע את עבודתם בצורה יעילה יותר. זוהי הסיבה לכך שמבחר כלי העבודה הולך ומתרחב, הכלים משתדרגים והשימוש בהם הופך לנוח ופונקציונאלי יותר. מלגזה נמנית עם קבוצת מכונות העבודה שנמצאות בשימוש של עסקים רבים.

 מהי מלגזה?

מלגזה היא כלי ממונע שנועד לשנע, להוביל ולהעמיס מטענים כבדים למרחקים יחסית קצרים (בדרך כלל בתוך שטחי העסק). לעסקים שונים יש צרכים שונים מבחינת הפריטים שיש לשנע, לפיכך קיים מגוון רחב של מלגזות: כל אחת מהן מותאמת להוביל מטענים שונים בתנאיי שטח שונים.

 סוגי מלגזות

כאמור, ישנו מבחר סוגי מלגזות. החלוקה הבסיסית שלהן נעשית בהתבסס על אופן הנעתן: מלגזה חשמלית – מונעת על ידי מצברים, ולעומתה מלגזת דיזל – מונעת באמצעות דלקים. זוהי חלוקה גסה למדי, אך באופן כללי ניתן לומר כי מלגזה חשמלית מתאימה בעיקר לביצוע עבודות שינוע בתוך חללים סגורים ומלגזת דיזל מותאמת לעבודות בתנאיי חוץ. מלגזה חשמלית בדרך כלל קטנה יותר וכושר ההרמה שלה מוגבל, אך מנגד היא ניחנה ביכולת לתמרן במקומות צפופים וקשים למעבר, היא לא מרעישה ולא מזהמת את האוויר עם גזים רעילים. מלגזת דיזל מסוגלת להרים משאות כבדים מאוד, עם זאת, מכונה זו מזהמת את האוויר, מרעישה ומתאפיינת בממדים גדולים כך שאיננה מתאימה לעבודות באזורים סגורים.

פרמטר נוסף שמבדיל בין מלגזות שונות הוא אופן הפעלתן. ישנן מלגזות המופעלות באמצעות מפעיל הולך, אחרות מופעלות בעזרת מפעיל רכוב. כמובן, שהאפשרות הראשונה מתאימה אך ורק למלגזות קטנות למחסנים, שהרי מלגזות גדולות ומאסיביות מצריכות הפעלה באמצעות מפעיל שרכוב על גביהן.

כשרוכשים מלגזה חשוב להסתכל על הפרמטרים הבאים: כושר הרמה, ממדי זרועות ההרמה, גובה ההרמה המרבי, מהירות נסיעה מקסימאלית, מהירות הרמה, נתוני מנוע ועוד. כדי לבחור מלגזה מושלמת לחברה רצוי להיוועץ עם מומחים בתחום שיוכלו לזהות במדויק את צורכי העסק ולהתאים מלגזה לצרכים הללו.

malgeza

 אילו עסקים צריכים מלגזה?

מלגזה יכולה להיות כלי עבודה שימושי במיוחד עבור עסקים כמו חנויות, מחסנים, אתרי בניה, אזורים תפעוליים ומפעלים. מלגזה מספקת פתרון נוח לצורכי העסק בשינוע מוצרים, סידור שלהם במרחב והעברת משאות כבדים שאין ביכולתו של אדם בודד להרים.

עסקים המעוניינים לצמוח, להתפתח ולשגשג כדאי שישקיעו משאבים באבזור העסק עם כלי עבודה איכותיים המגבירים את האפקטיביות בתפקוד החברה. לצד שאר כלי עבודה מהווה מלגזה פריט חובה לעסקים יצרניים המרבים לעסוק בפעילות הדורשת שינוע והעברת משאות כבדים ממקום למקום.